Останнім часом все частіше можна почути згадування про дрон-журналістиці. Але не всі знають, що означає це поняття, хоча багато мали можливість споглядати її результати. З’явилося це напрям приблизно в 2001 році. Саме тоді почалося використання безпілотних платформ для цікавої презентації новинних матеріалів. Цим інструментом стали користуватися відомі на весь світ інформаційні агентства, включаючи Бі-бі-сі.

Безпілотники оснащуються камерами, за допомогою яких і отримують цікаві знімки і відеоматеріали. Вони застосовуються для освітлення різних тем, пов’язаних з:

  • військовими конфліктами;
  • природними катаклізмами;
  • публічними заходами.

У деяких випадках безпілотники позбавляють журналістів від необхідності ризикувати життям (наприклад, при зйомках військових атак або аварій). Дрони дозволяють отримувати кадри, які стандартними засобами майже нереально здобути.

Якщо порівнювати дрон-журналістику з класичної, то у першій виявиться маса достоїнств. Видеоагенством RUPTLY, що входить до складу великої телевізійної корпорації, часто презентуються відео та знімки, отримані за допомогою літального апарата. Унікальні кадри часто запозичують інші компанії, що спеціалізуються на подачі новин. Співробітники RUPTLY в один голос стверджують, що безпілотні платформи сприяють пошуку нових підходів до побудови сюжетів. Завдяки їм новинні випуски вдається підносити в новому світлі, повністю заволодівати увагою аудиторії, розповідати цікаві, відкладаються в пам’яті історії. Крім цього, дрони дають можливість діяти швидше. Вони володіють компактними розмірами і з легкістю поміщаються в спеціальну сумку. Їх можна всюди брати з собою.

Дрони як інноваційний інструмент в сфері журналістики

Думки про дрон-журналістиці досить суперечливі. Одні перебувають у впевненості, що ніяких нововведень безпілотні пристрою в діяльність журналістів не приносять. Інші думають про безпеку і людських прав при застосуванні безпілотників. Але професіонали давно усвідомили, що дрони є простим інструментом, яким вміло користуються творчі особистості. Від правильності його застосування залежать кінцеві результати та фінансові витрати самого інформаційного агентства.

Відповіді на подібні питання роз’яснюють, з якої причини останні кілька років школи журналістів і телевізійні компанії стали активно розробляти підготовчі програми. Їх можна класифікувати на дві категорії. До першої належать нетривалі курси, на яких навчаються оператори знімальних бригад. Вони сприяють успішному і швидкому освоєнню нових пристроїв, вчать керувати безпілотниками і прикріпленою до них камерою. Крім цього, фахівців у галузі відеозйомки знайомлять з законами, переліком вимог, що пред’являються до використання дронів. В якості прикладу можна навести курси згаданого вище агентства RUPTLY. Навчання триває близько 5 днів, за цей час оператори опановують тонкощі зйомки з повітря за допомогою квадрокоптера.

Але уміння управляти бепилотником та прикріпленої до нього камерою – це ще не все. Презентацією переваг дронов справа не обмежується. Головне завдання для журналістів полягає в генерації простого та інформативного контенту. Саме з цієї причини в низці журналістських шкіл почали розробляти і реалізовувати програми підготовки спеціалістів в інноваційній сфері. Зниження вартості і модернізація квадрокоптеров лише розширюють можливості для учнів і педагогів.

Першопрохідцями з реалізації таких програм стали американські університети. У навчальному закладі, розташованому в штаті Міссурі студентів навчають активному застосуванню DJI. Особлива увага приділяється пілотуванню пристроїв Inspire 1/2 і ряду моделей з лінійки Phantom. Подібні програми включають кілька частин:

  • На першому етапі студентів вчать пілотувати і управляти камерами квадрокоптеров, знайомлять їх з технікою зйомки з повітря;
  • Потім їм прищеплюють знання у сфері безпеки та законодавства;
  • Після цього студентів навчають творчого застосування отриманого візуального контенту. Вчать формування повноцінних сюжетів, їх ілюстрації відео і знімками, що володіють високою інформаційною і пізнавальною цінністю.
  • Особливості, переваги та труднощі дрон-журналістики

    Майже всім відомо, що в деяких ситуаціях журналісти для того, щоб створити новинні сюжети змушені застосовувати спеціальні пристрої, багато зйомки неможливо виконати без використання дорогого обладнання. У ряді випадків це не просто незручно, а ще й небезпечно. У зв’язку з цим сучасні квадрокоптеры комплектуються кращими камерами, які значно спрощують операторську роботу, роблять її більш продуктивною. З їх допомогою створюються ефектні сюжети, висвітлюються різноманітні події новинного характеру.

    Дрони стали використовувати в своїй діяльності і великі друковані видання, наприклад, New York Times. Співробітники редакцій усвідомили можливості безпілотних платформ, що дозволяють виконувати зйомку там, де раніше вона була недоступною, уникати ризику для життя журналіста, сприяти економії бюджету.

    У дрон-журналістики крім переваг є і деякі мінуси, пов’язані вони з посиленням законодавчих норм у сфері безпілотних пристроїв. Саме тому операторам на курсах пояснюють етичні аспекти, знайомлять їх з вимогами закону. У журналістиці дозволено застосовувати квадрокоптеры для формування термінових новин в надзвичайних ситуаціях, користуватися кадрами, які зняли оператори інших агенцій. Інформаційну свободу дрон-журналістика не отримала, в деяких випадках це виправдано, а в деяких-ні.

    Але, незважаючи на наявні проблеми використання інноваційних пристроїв в аэросъемке, користується величезною популярністю. Безпілотники роблять роботу журналістів більш ефективною, розширюють межі для реалізації творчих навичок.